Kennismaken met marketing

Je onderzoekt  de 6P's (product, prijs, plaats, personeel, presentatie en promotie) van een bestaande winkel in de omgeving van school. Je doet een klanttevredenheidsonderzoek en maakt een verbeterplan voor deze winkel.

1. Onderzoek bestaande retailformule

Deel 1: Je onderzoekt een bestaande retailformule

Deel 2: Je doet een klanttevredenheidsonderzoek 

Deel 3: Je presenteert de resultaten en geeft verbetervoorstellen

Voorbeeld muurkrant over winkel De Sting


2. Vragenlijst - onderzoek

Zodra je hier een beeld van de winkel hebt, ga je een vragenlijst opstellen. Het doel van deze vragenlijst is om te achterhalen wat de sterke- en verbeterpunten van deze winkel zijn. Je neemt deze vragenlijst dan ook af onder een groep mensen. Je leert daarbij hoe je deze vragenlijst moet analyseren, zodat je kunt vertellen wat de winkel moet doen om nog beter te worden.

Marketing Klanttevredenheidsonderzoek
Word – 198.0 KB 37 downloads

3. Analyse maken en verbeterplannen presenteren

De behoeften en het online gedrag van klanten begrijpen

Leer hoe je met webanalyses kunt meten hoe succesvol je online marketing is en je betere resultaten kunt behalen.