Bij dit keuzevak ga je back- en frontoffice werkzaamheden uitvoeren. Je moet agenda’s van meerdere personen bijhouden en bijvoorbeeld afspraken maken.

Bij de backoffice ga je bijeenkomsten organiseren, informatie en publiciteit, facilitaire afhandeling verzorgen en het budget beheren.
Je verzorgt de communicatie  met name met behulp van sociale media. Je moet documenten aanpassen, post verzorgen en de personeelsadministratie voeren.
Bij de frontoffice werkzaamheden ga je telefoongesprekken voeren, klanten ontvangen, met name servicebalie werkzaamheden verrichten, bezoekers ontvangen en  materiaalbeheer en –uitgifte verzorgen.


Zakelijk telefoneren

De video laat zien hoe je op een correcte maner met een klant telefoneert.

Als je niet kunt helpen, vraag dan wat de klant wil. Wil hij zelf later terugbellen of wil hij dat je collega terugbelt? Op de telefoonnotitie schrijf je zoveel mogelijk op wat de klant zegt, zodat je collega later snel en gericht kan helpen. Als je netjes terugbelt en informatie over de vraag van de klant dan leidt dat zeker tot een hogere klanttevredenheid.