Verleid en verras:

5 tips voor een goede etalage

Mensen lopen langs jouw winkelraam. In dat moment kun jij je klanten ‘live’ informeren én inspireren. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijke etalage. Hoe je dat aanpakt? Etaleurs Caroline Haaker Designing Haaker en Willemijn de Wit (Bijenkorf) geven tips. 

bron:https://www.werkindewinkel.nl/nieuws/

 

5 Tips Voor Een Mooie Etalage
Word – 16,1 KB 97 downloads

Caroline ziet de etalage als hét visitekaartje van de winkel: “Laat je nieuwe collectie zien. Vertel jouw verhaal. Prikkel de zintuigen. Verleid en verras. Kortom: breng dat ‘feel good’ moment van het shoppen weer een beetje terug. Hoe? Met stopkracht en storytelling.” Volgens Caroline beslist een voorbijganger in één seconde of hij wel of niet stopt om bij je winkel naar binnen te kijken. Caroline: “Je etalage moet anders zijn dan die van je buren. Het moet prikkelen en een verhaal vertellen. Een uniek en inspirerend verhaal. Daarmee creëer jij ‘stopkracht’: de voorbijganger stopt, kijkt naar binnen en wordt verleid.”


Composities 

Bekijk deze video over etaleren en presenteren. Je leert waar je rekening mee moet houden en je krijgt uitleg over composities.


Visual merchandising en display

Deze video gaat over Visual Merchandising en Display. In dit korte filmpje zie je een aantal voorbeelden van mooie thema etalages.

Visual merchandising zorgt ervoor dat etalages en winkeldisplays er zo goed mogelijk uitzien zodat er meer verkocht wordt.

Stel je voor, je loopt een winkelstraat in en ziet een prachtige etalage vol met kleur en sprookjesachtige elementen. De wow-factor is aanwezig dat jij als  klant stopt en de winkel binnenloopt. De nieuwsgierigheid naar het product, die gewekt wordt door de etalage,


Het werk van een etaleur

Op de website van het bedrijf Designing Haaker kun je de nieuwste etalages van 2021 zien en het werk van een etaleur bekijken.